Levering en betaling


Tijdens het bestelproces worden u een aantal opties geboden voor de levering en betaling van uw bestelling. Bij iedere optie worden, indien van toepassing, duidelijk eventuele meerkosten aan u voorgelegd.


De levertijd van de producten staat bij ieder product specifiek vermeld en is met een zo groot mogelijke zorg door ons, samen met de fabrikanten, geformuleerd.


Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging. Indien u geen bestelbevestiging per email heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de email heeft tegengehouden.


U kunt uw producten op de volgende manieren laten bezorgen of afhalen:

Bezorging via de pakketdienst van PostNL

Wij pakken het pakket zorgvuldig in en bieden het aan bij PostNL, die de verdere bezorging op zich neemt. U kunt ondertussen de voortgang van uw pakket volgen middels Track&Trace informatie die wij u toezenden.


Bestelde producten zelf afhalen in onze showroom

U kunt er ook voor kiezen om de producten te online te bestellen, maar het gewoon later af te halen bij ons in de showroom. U kunt de producten dan ook eerst nog bekijken, passen en voelen.


Afhalen van uw bestelling bij één van de ruim 2000 PostNL afhaalpunten in Nederland

Wij pakken het pakket zorgvuldig in en bieden het aan bij PostNL. Deze leggen het voor u klaar op een afhaallocatie van uw keuze, bij u in de buurt. U kunt ondertussen de voortgang van uw pakket volgen middels Track&Trace informatie die wij u toezenden. U haalt vervolgens het pakket daar zelf af, op een tijdstip dat voor u het meest gunstig is.


U kunt uw bestelling op de volgende manieren betalen:

Betalen met Ideal

Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank.

Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct overgeschreven en bevestigd aan onze administratie. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.


Betalen met Paypal

Wanneer u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen.

Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.


Betalen met creditcard

Bij betaling via creditcard wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving waarin u het soort kaart (bijvoorbeeld Maestro, Mastercard of Visa) aan kunt. Vervolgens zal het kaartnummer worden gevraagd.

Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct bevestigd aan onze administratie. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.


Betalen met Bankcontact / Mister Cash (voor Belgische rekeninghouders)

Met Mister Cash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. Met Bancontact/Mister Cash kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons afrekenen. U rekent af in uw eigen internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct overgeschreven en bevestigd aan onze administratie. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar de Motorkleding Online website, waar u een bevestiging van de betaling ziet.


Bestelling en levering

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    • Plaats je producten in je digitale winkelmandje via de grote groene knop met daarop een winkelwagen. Als je de bestelling plaatst met je account, dan gaat het bestellen nog eenvoudiger omdat we je al kennen. Heb je geen account? Ook zonder account kun je een bestelling plaatsen, we hebben dan nog wel je gegevens nodig.

  • Wat zijn mijn verzendkosten?
    • Wanneer uw afleveradres in Nederland of België is, en uw orderbedrag minimaal € 50,- dan ontvangt u uw bestelling zonder verzendkosten.

      Wanneer uw afleveradres in Nederland of België is, en uw orderbedrag is lager dan € 50,- dan betaalt u €6,75 verzendkosten.

      Wilt u uw bestelling in een ander land laten afleveren, dan vragen we u een mail te sturen naar de klantenservice.

  • Hoe bepaal ik mijn maat
    • Bij ieder artikel waar een maat van toepassing is, wordt een knop "maattabel" getoond. Deze maattabel is aangeleverd door de betreffende fabrikant en kan gebruikt worden als uitgangspunt.

      Wanneer onverhoopt een maat niet naar wens is, dan kunt u altijd ruilen of retourneren. Dit geld voor alle artikelen die in de webshop getoond worden.

  • Zijn de prijzen inclusief BTW?
    • Ja, alle vermelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.

      De BTW bedragen worden tijdens het bestelproces en op uw factuur los vermeld, maar de getoonde prijzen op de website zijn altijd inclusief 21% BTW.

  • Mag ik bestelde producten ruilen of retour sturen?
    • Ja, dat kan!

      Wanneer u een product wilt ruilen, dan kunt u een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl. In deze mail kunt u aangeven wat uw ordernummer is, en welke artikelen u wenst te ruilen. U ontvangt van ons een bevestiging van uw ruilorder met daarin een retournummer en onze adresgegevens. Vervolgens kunt u de betreffende artikelen onder vermelding van het retournummer naar Motorkleding Store sturen.

      Wanneer u een product wilt retourneren, dan kunt u een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl. In deze mail kunt u aangeven wat uw ordernummer is, en welke artikelen u wenst te retourneren. U ontvangt van ons een bevestiging van uw creditorder met daarin een retournummer en onze adresgegevens. Vervolgens kunt u de betreffende artikelen onder vermelding van het retournummer naar Motorkleding Store sturen. Binnen 14 dagen na ontbinding wordt het aankoopbedrag, inclusief standaard verzendkosten voor de heenzending, naar u teruggestort op de rekening waarmee u betaald heeft.

      Kijk voor meer informatie bij Ruilen en Retourneren

  • Hoe volg ik de status van mijn bestelling?
    • Kijk voor de meest actuele status van uw bestelling bij uw besteloverzicht op onze website. Wanneer u ingelogd bent kiest u voor "details" bij de betreffende bestelling. Bij STATUS & HISTORIE vindt u alle mailcontact voor deze order.

      Wanneer u een vraag over uw bestelling heeft, dan kunt u voor de snelste afhandeling uw vraag op deze plek het best stellen.

  • Ik ben tijdens het bestellen gestopt maar heb wel een bestelbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
    • Wanneer u in het winkelmandje van stap 3 naar 4 gaat, is de bestelling afgerond en wordt er automatisch een bestelbevestiging gestuurd. Wanneer u de betaling heeft afgebroken omdat u bij nader inzien niet wilt bestellen, dan vragen wij u een bericht te mailen waarin u aangeeft deze order te willen annuleren. Annuleren is geen enkel probleem.

      Dit bericht kunt u bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

  • Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
    • Annuleren van uw bestelling, of annuleren van een deel van uw bestelling is geen enkel probleem.

      U kunt uw bericht bij de STATUS & HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    • Bij ieder artikel op onze website tonen wij de beschikbaarheid. Daarnaast wordt er per artikel in alle betreffende kleuren en maten aangegeven wat de levertijd is. Wanneer u meerdere artikelen besteld, is het artikel met de langste levertijd bepalend voor het verwachte aflevermoment van uw bestelling.

      Wanneer de levertijd verstreken is en u nog geen verzendbevestiging heeft ontvangen, dan kunt u contact met ons opnemen door een bericht te plaatsen bij de STATUS & HISTORIE van uw order, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

  • Ik ben/was niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, wat nu?
    • Was u niet thuis op het moment dat de bezorger uw pakket kwam brengen? Wij versturen onze pakketten middels PostNL.

      De gebruikelijke procedure is dat de bezorger een bericht achterlaat en dan de volgende dag opnieuw het pakket komt aanbieden.

      Mocht u ook bij deze tweede poging niet aanwezig zijn, dan wordt er opnieuw bericht achtergelaten en kunt u het pakket de volgende werkdag afhalen op een afhaalpunt bij u in de omgeving.

  • Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
    • Tijdens het bestelproces kunt u aangeven dat u uw bestelling wilt afhalen. U kunt daarbij kiezen voor de volgende opties:

      - Bestelling afhalen in één van onze winkels.
      - Pakket afhalen bij een PostNL afhaallocatie naar keuze.

      U kunt uw bestelling bij Motorkleding Store in één van de winkels afhalen. Dit kan handig zijn wanneer u de producten eerst in de winkel wilt bekijken en of passen.

      U kunt uw pakket afhalen bij een PostNL afhaallocatie naar keuze. Dit kan handig zijn wanneer u overdag niet thuis bent. Veel afhaalpunten zijn ook 's avonds geopend. De openingstijden worden per afhaalpunt getoond.

  • Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil graag het afleveradres aanpassen
    • Wanneer u uw afleveradres wilt aanpassen, dan raden wij u aan om snel contact met ons op te nemen. Eén werkdag voor levering kunnen we vaak het adres nog aanpassen, op de dag van leveren kunnen we helaas geen aanpassing meer doen.

      U kunt uw bericht bij de STATUS - HISTORIE van uw order plaatsen, of u kunt een mail sturen naar info@motorkledingstore.nl

      Heeft u bij uw bestelling gekozen voor de betaalwijze Klarna? Dan kunnen wij het afleveradres nooit voor u aanpassen.

  • Kan ik ook onderdelen van producten bestellen?
    • Wij leveren enkel de artikelen die u bij ons op de website ziet.
      Onderdelen van artikelen, anders dan vizieren voor helmen, verkopen wij niet los.

      Wanneer u bij ons een product heeft gekocht, dat defect is geraakt binnen de garantietermijn, dan lossen we het probleem graag onder garantie voor u op. Voor verdere informatie over garantie verwijzen we u naar de pagina "garantie en reparatie".

Betalen

  • Met welke methoden kan ik betalen op deze website?
    • Betalen met Ideal


      Bij iDEAL wordt u tijdens het betalingsproces omgeleid naar de betaalomgeving van uw bank. U hebt de mogelijkheid om per iDEAL te betalen als u gebruik maakt van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, SNS Regio Bank, Van Lanschot Bankiers en Triodos Bank. Bij deze betaalwijze wordt uw betaling direct afgeschreven. Om te betalen met iDEAL doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de iDeal betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. Selecteer uw bank en klik op 'ga verder'
      3. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van uw bank
      4. Rond hier uw betaling af
      5. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      6. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------


      Betalen met Paypal


      U kunt uw bestelling ook met PayPal betalen.

      Wanneer u nieuw bent bij PayPal kunt u zich als gast aanmelden of een PayPal rekening openen en de betaling bevestigen. Indien u al een PayPal account heeft, kunt u inloggen met uw gebruikersnaam en de betaling bevestigen. Om te betalen met PayPal doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de PayPal betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van PayPal
      3. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.


      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Betalen met Creditcard


      U kunt uw bestelling ook met uw creditcard betalen.

      Om te betalen met uw creditcard doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de creditcard betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving
      3. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------


      Betalen met Bankcontact (Mister Cash)


      Belgische klanten kunnen de bestelling ook online met de bankpas betalen.

      Om te betalen met Mister Cash doorloopt u vanaf het punt waar u uw betaalmethode kiest de volgende stappen:

      1. Nadat u bij 'verzend- en betaalwijze' de Mister Cash betaalmethode heeft geselecteerd, kunt u rechts onderaan uw bestelling plaatsen (u ontvangt van ons, na het plaatsen van uw bestelling, per e-mail een bestelbevestiging)
      2. U wordt doorgeleid naar de betaalomgeving van Mister Cash. Na afronding van de betaling wordt u teruggeleid naar onze website, waar u een bevestiging van de betaling ziet
      4. Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat ontvangt u een verzendbevestiging

      Indien u geen bestelbevestiging per e-mail heeft ontvangen adviseren wij u om te controleren of uw spamfilter wellicht de e-mail heeft tegengehouden.
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Ik woon in België en ik heb een BTW nummer. Kan ik een BTW vrije factuur krijgen?
    • Laat u uw bestelling naar het buitenland versturen en heeft u een geldig BTW-nummer? Dan kunt u bij ons een bestelling plaatsen zonder BTW. De BTW wordt in dat geval verlegd.

      Voordat u de bestelling plaatst neemt u contact op met onze klantenservice via de mail. Via de mail geeft u uw BTW-nummer, adresgegevens, naam, bedrijfsnaam, telefoonnummer en de producten in welke kleur en maat u die wilt bestellen door. Wij maken de order voor u aan en u ontvangt van ons een BTW vrije factuur en een betaallink, zodra u heeft betaald zullen wij uw order verder verwerken.

      Als u een aankoop in de winkel heeft aangeschaft kunnen wij dit helaas niet voor u regelen, dit is alleen mogelijk met online aankopen.

Suggesties en klachten

Heeft u suggesties hoe wij u beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per mail. Motorkleding Online BV verbeterd haar dienstverlening voortdurend en stelt uw reactie daarom zeer op prijs.


Bij Motorkleding Online BV draait alles om tevreden klanten. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze service of producten, dan horen wij dit graag. U kunt uw klacht richten aan onze klantenservice. U krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over uw klacht.


Bent u niet tevreden met het antwoord van onze klantenservice, dan kunt u uw klacht of geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (degeschillencommissie.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Ook kunt u de klacht schriftelijk aan ons richten via:



Motorkleding Store Breda BV

t.a.v. Klachtenafhandeling

Spinveld 74

4815 HT Breda



Foto: Footer banner
Foto: Win een cadeaubon!

Schrijf je direct in, maak automatisch kans en mis geen enkele andere tip of actie meer!

Je persoonsgegevens worden conform onze Privacy en Cookie verklaring verwerkt.